www.info-kuchnia.plwww.info-kuchnia.pl
Obrazek
Wyszukaj w serwisie:
Meble kuchenne Architektura kuchni Sprzęt AGD Naczynia Poza kuchnią Wydarzenia Porady Forum rss
Strona główna Kuchenki Lodówki Zmywarki Mały sprzęt AGD Zlewy Dekoracje kuchenne Inne tematy kuchenne Reklama w serwisie Kontakt
Kategorie artykułów
Ostatnio na forum

Kilka cennych porad, co i kiedy jeść latem!

Informacja prasowa / Data: 2013-07-09

Lato to dla wielu osób ulubiona pora roku. Warto pamiętać, że podczas upałów powinniśmy zmienić nie tylko garderobę, ale także zmodyfikować nasze menu. Dobrze skomponowany harmonogram naszych posiłków jest kluczem do promiennego wyglądu i świetnego samopoczucia. Co jeść, co pić i czego unikać? Na te pytania odpowiemy wspólnie z naszymi ekspertami. 

Jak wiadomo, najważniejsza zasada to jedzenie świeżych produktów i picie dużej ilości wody. Porzucamy w ciepłe dni ciężkostrawne dania. Sięgamy po lekkie, ale jednocześnie sycące potrawy. Warto spożywać minimum 4 posiłki dziennie, rozłożone w regularnych odstępach czasowych.

Co podać do picia?

Fot.  UST-M

Latem powinniśmy wypijać minimum dwa litry płynów dziennie.

– Pragnienie można skutecznie ugasić wodą z kranu. Przeważnie jest ona zdatna do picia, jednak nadmiar związków wapnia, magnezu czy zanieczyszczenia mechaniczne mogą zepsuć jest smak i zapach. Gdy mamy problemy z wodą, warto rozważyć zastosowanie filtra – wyjaśnia Zofia Czechowicz, Specjalista ds. Jakości z firmy UST-M, produkującej filtry do wody.

W odróżnieniu np. od soku, woda nie ma kalorii, ponadto skutecznie gasi pragnienie, a organizm szybko ją przyswaja.

– Gdy będziemy mieli dosyć samej wody, dobrą alternatywą, jednak w niedużej ilości, mogą być np. koktajle na bazie fermentowanych napojów mlecznych, takich jak maślanka czy kefir. Najlepiej dodać do nich owoce: banany, truskawki, jagody czy maliny. Tego typu napoje są orzeźwiające, a jednocześnie sycące i co najważniejsze, dostarczają nam wielu witamin – tłumaczy Robert Muzyczka, Szef Kuchni Dworu Korona Karkonoszy.

Śniadanie po raz pierwszy i śniadanie po raz drugi

Czyli dwa pierwsze i jednocześnie kluczowe posiłki w ciągu dnia. To właśnie one dostarczają nam najwięcej energii, a także witamin i minerałów. Warto zatem sięgnąć po nabiał, najlepiej jogurt z dodatkiem płatków pszennych lub musli. Są to posiłki bogate w węglowodany potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Do tego leśne owoce, a do picia – świeżo wyciskany sok.

Takie śniadanie sprawi, że będziemy się dobrze czuli przez cały dzień. Dostarczymy organizmowi niezbędny zapas energii, nie obciążając jednocześnie żołądka. Warto też wspomnieć, że te lekkie potrawy są bardzo smaczne, co jest nie bez znaczenia, jeśli chcemy w dobrym humorze rozpocząć nowy dzień.

Jesteś tym co jesz

Kiedy przychodzi pora obiadowa, samo musli z jogurtem nie wystarczy, abyśmy dostarczyli sobie niezbędnej energii do dalszego funkcjonowania. Musimy wtedy zjeść coś pożywnego. Latem warto unikać ciężkostrawnych posiłków, jednak lekkostrawnie nie musi oznaczać mało sycąco.

– Inspiracje możemy czerpać np. z kuchni śródziemnomorskiej. Danie takie jak makaron z sosem pomidorowym, risotto z owocami morza, wszelkiego rodzaju grillowane warzywa czy sałatki świetnie sprawdzą się na obiad letnią porą – mówi Szef Kuchni Dworu Korona Karkonoszy.

Makaron najlepiej przygotować al dente. Dobrze, aby nasz wybór padł na pastę z pszenicy durum (semoliny) lub też pełnoziarnistą.

Mięso powinniśmy spożywać ok. 2-3 razy w tygodniu, dla uatrakcyjnienia naszego menu.

Świetnym wyborem będą także bogate w mikroelementy, lekkostrawne ryby, które najlepiej ugotować na parze.

Kulinarne inspiracje

Makaron „Ryż” z julien

Fot. Międzybrodzki Makaron

Składniki:

  • Międzybrodzki Makaron ryż (z semoliny) – 250 g
  • marchewka – 2 sztuki
  • seler – 1 sztuka
  • por – 1 sztuka
  • szczypior – ½ pęczka
  • czosnek – 4  ząbki
  • natka pietruszki – ½ pęczka
  • oliwa z oliwek – 2 łyżki
  • sól, pieprz, sos sojowy do smaku.

 


Wykonanie:

Makaron ugotować  w osolonej wodzie, następnie zahartować w zimnej i odcedzić. Warzywa należy obrać, umyć i pokroić w cieniutkie paseczki. Część warzyw lekko podsmażyć na oliwie, dodać pokrojony w plasterki czosnek, Międzybrodzki Makaron ryż i pokrojoną natkę.

Doprawić do smaku solą, pieprzem i odrobiną sosu sojowego i jeszcze przez chwilę podsmażyć. Gotową potrawę wyłożyć na talerze, a obok położyć resztę surowych warzyw i posypać szczypiorkiem.

Zupa szparagowa

Składniki:

  • Międzybrodzki Makaron krajanka (5-jajeczny, z pszenicy durum) – 250 g
  • wiązka białych szparagów
  • woda – 0,75 l
  • sos sojowy – 1 łyżeczka
  • śmietanka słodka 18% – 100 ml
  • śmietana kwaśna 18% – 100 ml
  • masło – 1 łyżka
  • mąka – 1 łyżeczka
  • sól, cukier, biały pieprz do smaku

Wykonanie:

Międzybrodzki Makaron krajanka gotować według przepisu na opakowaniu.

Fot. Międzybrodzki Makaron

W między czasie szparagi obieramy, kroimy na pół i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie z dodatkiem cukru.

Część z główką należy wyciągnąć, a doły zmiksować z wodą, w której się gotowały. Następnie przetrzeć przez sito, tak aby pozbyć się łyk, dodać sos sojowy oraz biały pieprz do smaku. Na koniec dodajemy makaron i szparagi z główką.

Smacznego!

Źródło: Sfera PR

Zapraszamy do dyskusji na naszym forum

Newsletter - bądź na bieżąco
Co tydzień znajdziesz w naszym portalu
nowe, ciekawe artykuły.

Zapisz się na nasz bezpłatny Newsletter,
a co tydzień prześlemy Ci informację
o nowościach na naszej stronie.
Mój adres email:
Zgadzam się z Polityką Prywatności.
Pamiętaj - nigdy, nikomu nie udostępniamy Twojego adresu email!
Polecamy artykuły
Jak prawidłowo jeść rybę, czyli z karpiem za pan brat

Jak prawidłowo jeść rybę, czyli z karpiem za pan brat

Ryba na wigilijnym stole, to jedna z 12 tradycyjnych potr... » ...więcej
Okap kuchenny - kiedy można stosować

Okap kuchenny - kiedy można stosować

Okap kuchenny - wyciąg kuchenny, to urządzenie, które zwy... » ...więcej
Co jeść zimą aby nie przytyć i jednocześnie mieć energię?

Co jeść zimą aby nie przytyć i jednocześnie mieć energię?

Zimą nasz organizm domaga się jedzenia zdecydowanie częśc... » ...więcej
Do pracy bez śniadania ani rusz!

Do pracy bez śniadania ani rusz!

Poranny pośpiech, kawa złapana w biegu w drodze do pracy ... » ...więcej
Wentylacja kuchni, to czyste powietrze w domu

Wentylacja kuchni, to czyste powietrze w domu

Kuchnia, to jedno z pomieszczeń, w którym powstają różneg... » ...więcej
Posiłki w pracy – zdrowe i… modne!

Posiłki w pracy – zdrowe i… modne!

Samodzielnie przygotowane posiłki do pracy stają się w Po... » ...więcej
Polecamy porady
Wykorzystaj mroźne dni do walki z roztoczami

Wykorzystaj mroźne dni do walki z roztoczami

Arktyczne, mroźne powietrze to sprzymierzeniec w walce z ... » ...więcej
Regulacja płomienia palnika kuchenki gazowej

Regulacja płomienia palnika kuchenki gazowej

Podczas gotowania na kuchence gazowej, warto z... » ...więcej
Strona główna - Meble kuchenne - Architektura kuchni - Kuchenny sprzęt AGD - Naczynia kuchenne - Poza kuchnią - Forum - Mapa strony - Tagi - Polityka prywatności i cookies
Przepisy czytelników Samochody Budownictwo Ogrzewanie Ogrody Kuchnia Komputery